Lynet

Miracle Mornings

Ben jij een snoozer of ga je juist direct uit bed zodra je wekker gaat? Ik ben iemand die blijft liggen. Helemaal tijdens deze thuiswerkperiode – waarbij je binnen 10 minuten achter je laptop kunt zitten – kom ik lastig uit bed. En dat deed me geen goed, want door in bed te blijven liggen, voelde ik me vaak nog lang moe en had ik geen zin om aan de dag te beginnen. Toen ik hoorde over Miracle Mornings was ik dan ook gelijk geïnteresseerd: misschien was dit wel de manier om toch wat eerder uit bed te komen ‘s ochtends.

Mijn ochtenden voor Miracle Mornings

Ik zette mijn wekker elke dag een half uur eerder dan nodig, omdat ik van mezelf wist dat ik elke ochtend minimaal een half uur tot drie kwartier langer in bed bleef liggen. Scrollen op Instagram, mijn mail checken, kijken of er nieuwe huizen op Funda staan, de krant lezen: elke app die ik kon openen om in bed te blijven liggen, klikte ik aan. En dat was ik zat. Dus ik zat al een tijdje na te denken over een manier om mijn ochtenden beter te besteden. Minder lang in bed liggen en met een beter gevoel aan de dag beginnen. Een vriendin vertelde mij dat zij het boek Miracle Mornings had gekocht en legde het concept uit.

Het idee van de Miracle Morning is om je ochtendmotivatieniveau te verhogen. Het boek geeft handvatten om jezelf de motivatie te geven die je nodig hebt om vroeg op te staan en om het meeste uit je dag te halen.

-

Life S.A.V.E.R.S van Miracle Morning

De life S.A.V.E.R.S van Miracle Morning zijn 6 onderdelen die je elke ochtend doorloopt, zodat je er weer klaar voor bent om alles uit de rest van je dag te halen.

Silence
Stilte is een van de beste manieren om stress te verminderen en tegelijk je zelfbewustzijn en helderheid te vergroten. Zo kun je je elke dag opnieuw op je doelen en prioriteiten blijven richten.

Affirm
Een affirmatie is een gedachte die je helpt met het ontwikkelen van een bepaalde mindset. Hoe vaker je aan iets denkt, hoe meer je daarin gaat geloven. Neem de tijd om te bepalen wat voor jou belangrijk is en affirmeer deze gedachte.

Visualize
Nadat je je affirmaties hebt uitgesproken, kun je direct verdergaan met het visualiseren ervan. Visualiseer je doelen en dromen. Hoe levendiger je visualiseert, hoe meer je geneigd bent om de stappen te nemen die nodig zijn om je doelen te halen.

Energize
Met slechts een paar minuten beweging ‘s ochtends geef je je energieniveau een flinke boost. Je wordt er wakker van, het maakt je helder en het zorgt ervoor dat je tijdens de hele dag meer energie hebt.

Read
Bij lezen is het de bedoeling dat je leert. In welke vorm dan ook. Een zelfhulpboek, een boek over een onderwerp dat je helpt bij het behalen van je doelen, noem maar op. Tijdens de Miracle Morning is het de bedoeling dat je elke dag 10-15 minuten leest, zodat je ‘s ochtends al nieuwe informatie leert.

Scribe
Schrijven mag met pen en papier, maar kan ook zeker via de notities van je telefoon. Het idee van schrijven is dat het helpt bij het halen van je doelen, dromen en plannen. Je kunt bijvoorbeeld schrijven waar je dankbaar voor bent, of juist een planning wat je die dag gaat doen.

De life savers kun je in willekeurige volgorde doen. Als je het prettig vind om de ochtend te beginnen met sporten, zet je ‘Energize’ aan het begin van je routine. Wil je liever rustig wakker worden in stilte, bijvoorbeeld door te mediteren, dan zet je juist ‘Silence’ voorin je routine.

Mini review: het boek Miracle Morning van Hal Rod

Het boek kreeg ik aangeraden van een vriendin die er nog maar net in begonnen was. Hij is verkrijgbaar via Kobo Plus en is niet heel dik. Ik was er binnen 2 dagen doorheen. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik het eerste deel van het boek grotendeels heb overgeslagen. Hal Rod is een Amerikaan en ik vond die overdreven schrijfwijze niet prettig om te lezen. Hij vertelt op zo’n typisch Amerikaanse manier hoe hij de Miracle Morning bedacht heeft. Ik ben daarom gelijk doorgegaan naar het praktische deel van het boek: de Miracle Morning zelf.

Ook in het tweede deel van het boek is het typisch Amerikaans, maar hier kon ik er makkelijker doorheen lezen. Het mag dan wel op een overdreven manier geschreven zijn, de tips zijn wel handig. Het is een boek waar je snel doorheen bent en waarbij je de tips direct in je eigen dagelijks leven kunt toepassen. Hoewel ik de tips nu dus dagelijks toepas, ben ik wel blij dat ik het boek via mijn Kobo Plus abonnement kon lezen.

Mijn mening over Miracle Morning

Sinds ik ben gestart met Miracle Morning, heb ik elke doordeweekse dag mijn wekker een uur eerder gezet. Ik volg de 6 life savers en merk dat ik het vooral fijn vind om rustig op te starten. Doordat ik hiervoor altijd zo lang in bed bleef liggen, moest ik uiteindelijk vaak haasten om op tijd achter de laptop te zitten of in de auto te stappen. Dankzij de Miracle Morning start ik mijn dag juist heel rustig. Ik vind het een verademing. Deze blog heb ik bijvoorbeeld om 07:00 uur ‘s ochtends geschreven. Heerlijk, want ‘s avonds gun ik mezelf vaak niet de tijd om achter mijn laptop te kruipen.

De Miracle Morning is voor mij vooral een manier om ‘s ochtends uit bed te komen, rustig op te starten en alvast aan mijn doelen te werken. Het geeft een fijn gevoel om voor 08:00 uur ‘s ochtends al dingen gedaan te hebben. Ik ben van plan om hier nog een hele tijd mee door te gaan!

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×